اولین تجربه‌های استفاده از ویژن پرو و نظرات جالب در مورد این دستگاه

پارسا فراتی
27 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اپل این هفته اعضای رسانه‌ها را برای دور دیگری از آزمایش ویژن پرو قبل از عرضه آن به شهر نیویورک دعوت کرد و افرادی که توانستند این دستگاه را امتحان کنند اکنون برداشت‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

اپل برای اولین بار به رسانه‌ها اجازه داد تا از ویژن پرو در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان استفاده کنند، اما این محصول در آن زمان هنوز در حال توسعه بود و ویژگی‌های آن محدود بود. اکنون این هدست در حال عرضه است، بنابراین آزمایش کنندگان می توانند ویژن پرو را همانطور که مصرف‌کنندگان تجربه می‌کنند، تجربه کنند.

vision pro.jpeg

چرلین لاو از Engadget این هدست را تنها به مدت ۲۰ دقیقه با بند استاندارد استفاده کرده و به دلیل وزن دستگاه «کمی درد داشته است». اپل بند او را با بند حلقه‌ای دوتایی تعویض کرده که خوشبختانه موثر واقع شده و «برای توزیع وزن بسیار بهتر بوده است».

دانا والمن از Engadget مجبور شده برای اینکه تناسب مناسبی با صورت داشته باشد، عایق نور را آزمایش کند و وقتی خیلی شل بوده، حروف هدست برایش واضح به نظر نمی‌رسیده است. هر دو آزمایش‌کننده نسخه بند دوتایی را که راحت‌تر بوده ترجیح داده‌اند و گفته‌اند گزینه‌های زیادی برای تناسب وجود دارد. جوانا استرن از وال استریت ژورنال گفته که بند حلقه‌ای دوگانه، که او توانسته برای اولین بار آن را امتحان کند، بسیار راحت‌تر از گزینه تکی بوده است.

این چهارمین استفاده من از ویژن پرو بود و سرانجام اپل به ما اجازه داد با آن عکس بگیریم. سه دموی اول من (در ژوئن، نوامبر و دسامبر) همه بابند تکی بودند و من واقعا سنگینی هدست را روی صورتم احساس می‌کردم. اما امروز بند دوتایی رو امتحان کردم…

ویکتوریا سانگ از The Verge در مورد وزن توضیحی نداده، اما گفت که می توانید احساس کنید که روی سرتان نشسته است و مدل موی شما را خراب می‌کند، و کسانی که موهای بلند دارند می‌توانند آن را به صورت دسته‌ای در پشت احساس کنند.

ویدیوی فراگیر بخشی از نمایش بود که به گفته لو سطوح قابل توجهی از بافت را نشان می‌داد. والمن احساس می‌کرده که در صحنه غوطه‌ور است و گفته که به دلیل واقعی بودن است، اما احساس جدا بودن از دنیا را داشته زیرا هیچ‌کس در ویدیوهای فراگیر «شما را نمی‌بیند یا با شما ارتباط برقرار نمی‌کند». ویژن پرو برای دیزنی پلاس به مانند «بازی کردن یک بازی ویدیویی» توصیف شده، زیرا می‌توانید پس‌زمینه‌ای شبیه دیزنی را برای تماشای محتوا انتخاب کنید. والمن آن را به عنوان “درایو-این با مضمون دیزنی” توصیف کرده است. صحبت‌های زیر نیز متعلق به چرلین لاو است:

به‌عنوان یک طرفدار بزرگ مارول، وقتی محیط Avengers Tower را دیدم، واقعا هیجان‌زده شدم. به اطرافم نگاه کردم و انواع تخم مرغ‌های عید پاک را دیدم، از جمله یک ظرف غذاخوری از شاورما گریل روی میز کنارم. به نظر می‌رسد کمی احمقانه است که در مورد واقعی بود یا نبودن تصاویر فراگیر صحبت شود، زیرا من هیچ پیکسلی ندیدم. به یادداشت دست‌نویس کوچکی نگاه کردم که تونی استارک به وضوح پشت سر گذاشته بود و احساس می کردم که می‌توانم آن را بردارم. وقتی به محیط Tattooine تغییر مکان دادیم، من را در کابین لندسپیدر لوک اسکای واکر قرار دادند و وقتی دستم را دراز کردم تا فرمان را بگیرم، توانستم دستان خودم را در مقابلم ببینم.

سانگ تجربه تماشای فیلم‌های محیطی گرفته ‌شده با آیفون را توصیف کرده و از لرزش دوربین احساس «تحریک حرکتی آشنای VR» کرده است.

در حالی که کیبورد شناور توسط مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ یک قابلیت حذف شده توصیف شده است، لاو گفته که این کیبورد بسیار خوب کار می‌کند، در حالی که والمن گفته که این صفحه کلید یکی از ناامیدکننده‌ترین بخش‌های تست بوده است، زیرا هیچ یک از گزینه های تایپ برای استفاده طولانی کار نمی‌کرده است. سانگ هم گفته که این کیبورد کار می‌کند، اما خوب نیست. او توضیح داده: «شما به یک حرف نگاه می‌کنید و انگشتان خود را برای انتخاب آن فشار می‌دهید».

این افراد همچنین توانسته‌اند ویژگی مدیتیشن و برنامه «Encounter Dinosaurs» را آزمایش کنند و نظرات کامل آنها در مورد دستگاه را می‌توان در Engadget و The Verge خواند. لازم به ذکر است که قرار است افراد بیشتری از تجربیات حضوری در اواخر این هفته صحبت کنند و اپل به برخی از رسانه‌هایی که این هفته از نیویورک بازدید می‌کنند هدست‌هایی برای آزمایش برای بررسی کامل ارایه می‌دهد که باید دید نظر سایر رسانه‌ها در مورد اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.