روش های درمان جوش های زیر پوستی

مدیر فروشگاه
7 تیر, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

علت ایجاد جوش‌های زیر پوستی در افراد

جوش‌های زیر پوستی معمولا در قسمت‌هایی از پوست که حاوی غدد چربی بیشتری است، ظاهر می‌شوند. غدد چربی پوست نوعی چربی به نام سبوم ترشح کرده و در مرطوب سازی و مراقبت از پوست موثرند. برخی از دلایلی که می‌توانند موجب شکل‌گیری جوش‌های زیر پوستی شوند، شامل موارد زیر می‌گردند:

  • استفاده از لوازم آرایشی مانند کرم پودر، کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده‌های سنگین
  • دستکاری کردن جوش‌های سر سیاه و سر سفید
  • تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی

هرگز جوش‌هایتان را دستکاری نکنید، زیرا با این کار التهاب را دو چندان کرده و باعث می‌شوید که جای جوش مدت بیشتری بر روی پوست شما باقی بماند.

 

پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد و جوش‌های زیر پوستی یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد در دوره‌ای از زندگی خود با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به وجود آمده و نمی‌تواند چرک خود را خارج کند. جوش‌های زیر پوستی به دلیل ایجاد التهاب در زیر پوست و نزدیک بودن به عصب‌ها معمولا درد زیادی دارند، اما از فاصله نزدیک قابل دیدن هستند، البته فرد با لمس پوست، وجود آن را کاملا احساس خواهد کرد. جوش‌های زیر پوستی که به آن‌ها جوش‌های بدون سر نیز گفته می‌شود، معمولا بر روی بینی، پیشانی، گونه، چانه، گردن و پشت گوش ظاهر می‌گردند. در این مقاله به درمان جوش‌های زیر پوستی خواهیم پرداخت.

 

 

۱٫ کمپرس گرم

کمپرس گرم می‌تواند برای درمان جوش‌های زیر پوستی مفید باشد. برای این کار، یک پارچه را در آب گرم خیس کرده و بر روی جوش‌ها قرار دهید. به گزارش مجله پزشکی آسان طب حرارت منافذ پوست را باز کرده و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند، از این رو سر جوش مشخص می‌شود. این کار موجب می‌شود که چرک بیرون بزند و جوش از بین برود. برای رسیدن به این مرحله، لازم است چندین بار این کار را تکرار کنید. کمپرس گرم علاوه بر درمان جوش‌های زیر پوستی به کاهش درد ناشی از آن نیز کمک خواهد کرد. لازم به ذکر است که استفاده از چای سبز کیسه‌ای نیز التهاب جوش‌های زیر پوستی را کاهش می‌دهد.

۲٫ آب لیمو

آب لیمو به راحتی منافذ پوست را باز کرده و اسید سیتریک موجود در آن نیز جوش‌ها را خشک می‌کند. بدین منظور پارچه تمیزی را برداشته و آن را به آب لیمو آغشته نمایید، سپس پارچه را بر روی جوش‌ها قرار دهید. بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، صورت خود را توسط یک حوله سرد و مرطوب پاک کنید و این کار را حدودا ۳ بار در روز انجام دهید تا جوش‌هایتان از بین برود.

۳٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضدباکتریایی دارد، از این رو می‌تواند باکتری‌هایی که در شکل‌گیری جوش‌های زیر پوستی نقش دارند را از بین ببرد. برای درمان جوش‌های زیر پوستی با استفاده از روغن درخت چای، ابتدا باید آن را رقیق کرد. رقیق کردن این روغن هم با روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، جوجوبا و زیتون امکان پذیر است و هم می‌توان آن را با آب رقیق نمود. پس از رقیق شدن روغن درخت چای، آن را به پنبه آغشته نموده و بر روی پوست بمالید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

 

 

 

۴٫ عسل طبیعی

عسل طبیعی برای درمان جوش‌های زیر پوستی بسیار موثر است. از آنجا که عسل خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی دارد، می‌تواند باکتری‌های بیماری‌زای روی پوست را از بین ببرد. عسل پوست را نرم کرده و به دلیل وجود مالیک اسید، پوست را محکم می‌سازد. برای این کار، عسل طبیعی را بر روی پوست خود مالیده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. اضافه کردن یک عدد سیب رنده شده به عسل نیز می‌تواند یک ترکیب مناسب برای درمان جوش‌های زیرپوستی به شمار رود.

۵٫ شیر

پنبه را به شیر آغشته کرده و بر روی جوش‌های زیر پوستی بمالید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را حدودا ۳ بار در روز انجام دهید و آنقدر آن را تکرار کنید تا جوش‌ها از زیر پوست بیرون بیایند.

۶٫ آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ضدباکتریایی داشته و سرشار از آنتی اکسیدان است. ژل آلوئه ورا را بر روی پوست خود مالیده و پس از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا جوش‌های زیر پوستی‌تان از بین برود.

 

 

۷٫ سرکه سیب

سرکه سیب یک ضدعفونی کننده طبیعی برای پوست بوده و پوست را سفت می‌کند. سرکه سیب قبل از استفاده بر روی پوست، باید با آب رقیق شود و سپس توسط پنبه بر روی پوست مالیده شود. این کار را می‌توانید یک مرتبه در روز انجام دهید. توجه داشته باشید که نباید سرکه سیب را به مدت طولانی بر روی پوست قرار داد، زیرا خاصیت اسیدی دارد.

 

 

توجه داشته باشید که آنتی بیوتیک‌های موضعی نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی، می‌توانند در روند درمان جوش‌های زیر پوستی موثر واقع شوند

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.