محلول پاکسازی و جوان سازی صورت

مدیر فروشگاه
14 تیر, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

محلول پاک کننده(Toner) محلول پاک سازی پوستی که حاوی مقدار زیادی الکل باشد، برای پوست های چرب مناسب است.

در ادامه ، بهترین محلول پاکسازی برای پوست های چرب ، و روش های تهیه تعدادی از آنها در منزل را بررسی خواهیم کرد. بهترین محلول پاکسازی برای پوست چرب کدام است؟

 

 

 

اگر پوستتان چرب است ، ممکن است به دنبال پاسخ این سوال باشید. در این صفحه می خواهیم به این سوالتان پاسخ دهیم. برای آنکه بهترین پاک سازی کننده(toner)را خریداری کنید. باید اطلاعات کلی ای درباره انواع tonerها داشته باشید.محلول پاکسازی( (tonerماده آرایشی است که روغن، کثیفی و با قیمانده مواد آرایشی را از صورتتان پاک میکند و منافذ باز را می بندد و ضد چربی پوست است همه آنها مقداری الکل و نرم کننده مانند گلیسرین ، دارند . مقدار الکل و گلیسرین استفاده شده در این سه نوع با هم متفاوت است. الکل نقش پاک کنندگی را بر عهده دارد در حالیکه نرم کننده ،رطوبت پوست را در رو پوست نگه می دارد و مانع تبخیر آن در هوا می شود.

بهترین محلول پاکسازی برای پوست چرب

به طور کلی سه نوع محلول پاکسازی(toner)وجود دارد. نوع شاداب کننده آن حاوی آب و نرم کننده، که معمولاً گلسرین ، است و بین ۰ تا۱۰الکل است. مثال قابل دسترس این محلول، گلاب، است، این محلول های تقویت کننده پوست (tonic)، برای پوست های معمولی و نیمه چرب ، مناسب اند، محلول ضد چربی(astringent)تقویت کننده های هستند که مناسب پوستهای بسیار چرب هستند مقدار الکل موجود در آنها بین ۲۰تا۶۰ درصد است . این محلول به غیر از الکل ، آب و نرم کننده ، دارای نوعی ضد عفونی کننده هم می باشد. محلول های ضد چربی  پوست را خشک میکنند. به همین علت است که برای پوست های چرب مناسب هستند. ها ما ملیس( عصاره ملج= نارون کوهی) یک ضد چربی است.

 

با این وجود شواهد نشان می دهد که اگر محلول ضد چربی ، پوست را بیش از حد خشک کند ، پوست شخص سعی می کند که با تولید چربی بیشتر ، این کمبود را جبران کند. بنا براین اگر از محلول پاکسازی ضد چربی استفاده میکنید که پوست را بیش از حد خشک می کند ، مصرف آنرا قطع کنید، وگرنه مشکل چربی پوستتان ، وخیم تر می شود .برای انتخاب بهترین پاکسازی کننده پوست می توانید آزمون و خطا کنید. از یک محلول خاص برای یک ماه استفاده کنید. این کار را در مورد انواع دیگر محصول نیز انجام دهید. نتایج را با هم مقایسه کنید. بهترین محلول پاکسازی را انتخاب کنید وتا زمانی که جواب بگیرید، از آن استفاده کنید.

محلول های پاکسازی دست ساز

انواع مخلف(toner)رادر مغازهای لوازم ارایشی می توانید پیدا کنید . از میان آنها، محصولی را انتخاب کنید که مر طوب کننده است و منافذ را نمی بندد. اگر تمایل دارید که از محلولهای پاکسازی دست ساز استفاده کنید ، دستور العمل های ارائه شده در ذیل را به کار برید:

طرز تهیه محلول پاکسازی(Toner)

 

شماره(۱):

۱-چای کیسه ای با اسانس نعنا (خا ل واش)

۲- یک قاشق چایخوری عصاره ملج(نارون کوهی)

۳-یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه

۴- یک فنجان آب جوش چای کیسه ای نعنایی را داخل آب جوش بگذارید تا ده دقیقه خیس بخورد . سپس آنرا از آب در بیاوریدو بگذارید آب جوش ، سرد شود . حالا آب لیمو ترش و عصاره ملج (نارون کوهی)را به آب اضافه کنید .

ترکیب حاصل را خوب به هم بزنید. مخلوط حاصل را داخل بطری شیشه ای بریزید ودر یخچال نگهداری کنید. روزی یکبار برای شتشوی پوست چربتان از این محلول پاکسازی ، استفاده کنید.

محلول پاکسازی شماره (۲):

۱- یک قاشق چای خوری الکل

۲- یک فنجان آب مقطر

۳- نصف قاشق چایخوری زاج، برای تهیه الکل و زاج می توانید به داروخانه مراجعه کنید.

همه مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید . ماده حاصل را در یخچال نگهداری کنید تا برای مدت طولانی ای قابل استفاده باشید. می توانید روزی یک بار از آ ن استفاده کنید. همه محلول های پاک سازی را به یک روش می توانید استفاده کنید. صورتتان را با آب و پاک کننده مناسب بشویید. با حوله به آرامی خشک کنید. حوله را روی پوست نکشید بلکه بگذارید و بردارید .

یک تکه پنبه بردارید و چند قطره محلول ، خیس نکنید، زیرا پنبه خیس می تواند روی پوستتان جا بگذارد . چند دقیقه صبر کنید و در حالت آرامی قرار بگیرید و بعد بشویید ودر پایان از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این سه قدم یعنی، پاکسازی ، تقویت ومرطوب سازی پوست، رژیم محافظتی بسیار خوبی برای پوستتان می باشند. روزی یکبار ، ترجیحاً قبل از رفتن به رخت خواب . این کار را انجام دهیدبه این صورت به پوستتان کمک می کنید که از طریق طبیعی به باز سازی و جوان سازی خود بپردازد. امیدوارم که استفاده از محلول های پاک سازی (toner)، پوستی سالم و زیبا برایتان به ارمغان بیاورد .

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.