معرفی بازی Hungry Shark Evolution

پارسا فراتی
4 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

یکی از بازی‌های اعتیادآوری که می‌تونین روی گوشی‌تون نصب کنین بازی Hungry Shark Evolution هستش. همونطور که از اسمش مشخصه این بازی در مورد کوسه‌های گرسنه‌ست که هرچی سر راه‌شون باشه رو می‌خورن. تو این بازی هرچی آدم‌ها و ماهی‌های بیشتری رو بخورین بزرگ‌تر می‌شین و نیازی نیست از کوسه‌های عظیم‌الجثه فرار کنین. تازه هرچی مرحله‌‌های بیشتر می‌گذره کوسه‌های متنوع‌تری براتون آنلاک میشه تا خفن‌تر تو بازی ظاهر شین. Hungry Shark Evolution هیچ خط داستانی خاصی نداره و فقط در مورد شکار کردن و بزرگ‌تر شدنه. اما دقیقاً همین ويژگی این بازی رو به یکی از اعتیادآورترین گیم‌های موبایل تبدیل می‌کنه که تا سرتون رو برگردونین می‌بینین چند ساعت گذشته و همش دنبال ماهی بودین! در ادامه این مقاله بازی رو کامل بهتون معرفی می‌کنیم و یه نتیجه‌گیری کلی از تجربه شکار ماهی در اختیارتون می‌ذاریم. پس با معرفی بازی Hungry Shark Evolution همراه لوجیما باشین تا ببینیم توی این بازی دقیقاً چه خبره؟

بازی Hungry Shark Evolution؛ بدون خستگی برای ساعت‌ها ماهی شکار کنید!

اگه از کوسه‌ها خوشتون میاد و عاشق شکار کردنین، سراغ بازی درستی اومدین. تکامل کوسه گرسنه تو سبک بازی‌های آرکید اکشن و ماجراجوییه و توسط استودیوی معروف Ubisoft ساخته شده. شما می‌تونین این بازی رو به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنین و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارین. تو این بازی شما نقش یه بچه کوسه رو دارین که اجازه داره هر چیزی که سر راهشه رو از ماهی و لاک‌پشت گرفته تا آدم‌ها بخوره و بزرگ‌تر شه. در ابتدای بازی اندازه کوسه شما کوچیکه و فقط با شکار بقیه‌ است که می‌تونین رشد کنین و تبدیل به یه کوسه بالغ بشین. در طول بازی چالش‌های مختلفی جلوتون قرار داده می‌شه که با گذروندن اون‌ها قابلیت‌های جدید بدست میارین و سریع‌تر تو بازی پیشرفت می‌کنین.
بازی Hungry Shark Evolution؛ بدون خستگی برای ساعت‌ها ماهی شکار کنید!

برای اینکه خفن بودن این بازی رو دست کم نگیرین بهتره در مورد سازنده‌ش بیشتر بدونین. یوبی‌سافت یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های ساخت بازیه که شاهکارهایی مثل Far Cry و Assasin Creed رو تو کارنامه‌ش داره و بین گیمرها خیلی مجبوبه. این شرکت بازی‌های متفاوتی هم برای گوشی موبایل طراحی کرده که اکثراً براساس همون فرنچایزهای موفق و معروفش هستن. کوسه گرسنه هم به عنوان یکی از بازی‌های موفق موبایلی این کمپانی بیشتر از ۵۰۰ میلیون دانلود توی گوگل‌پلی داره و نمره ۴.۵ رو از سمت کاربرا گرفته.

قابلیت‌های بازی Hungry Shark Evolution

تم کلی این بازی توی اقیانوس اتفاق می‌افته و کلی موجودات دریایی ریز و درشت داره که یا باید بخورین‌شون و یا از دست‌شون فرار کنین! علاوه بر این‌ها تعدادی گنج هم تو نقشه پنهان شده که باید توی هر دور بازی پیداشون کنین و از این طریق قابلیت‌های جدید بدست بیارین. در طول بازی کم کم کوسه‌های جدید و قوی‌تر در اختیارتون قرار می‌گیره تا بتونین با Crab Boss مرحله که یه خرچنگ غول‌پیکره بجنگین و برنده شین.
به طور کلی ۲۷ کوسه متفاوت توی بازی وجود داره که هر کدوم یه مأموریت مشخص دارن. شما باید این مأموریت‌ها رو به پایان برسونین تا نهایتاً جایزه اون مرحله رو بدست بیارین. قابلیت‌های دیگه‌ای هم توی این بازی وجود داره که یکیش کوسه‌های همراه هستن؛ این کوسه کوچولوها (پت) کنار کوسه اصلی شما حرکت می‌کنن و تو شکار بهتون ملحق می‌شن. گنچ‌های غرق‌شده و تجهیزات بی‌حرکت‌کننده هم جزو فیچرهای دیگه‌ی این بازی هستن که به جذاب‌تر شدنش کمک می‌کنن.
قابلیت‌های بازی Hungry Shark Evolutionعلاوه بر مودهای مختلف بازی، گزینه‌های دیگه‌ای هم توی منو هست که می‌تونیم در موردشون صحبت کنیم. منوی Evolve بخش اصلی بازیه که توش لیست کوسه‌ها رو دارین و می‌تونین رشدشون رو چک کنین. اطلاعاتی مثل قدرت هر گاز کوسه توی این قسمت نوشته شده و با خرج کردن سکه قابل افزایشه. تو این بخش شما می‌تونین در مورد بقیه کوسه‌های بازی اطلاعات کسب کنین و حتی یه کوسه جدید بخرین!
دومین گزینه منو، Accessory Shop هست و مخصوص خریدن لوازم بازی، نقشه‌ها و بچه کوسه‌هاست. این بخش چون با پرداخت درون برنامه‌ای سروکار داره شاید خیلی به کار کاربران ایرانی نیاد. بنابراین می‌ریم سراغ منوی بعدی که اسمش Top Secret Lab هستش و کوسه‌های آزمایشگاهی توش نگه‌داری می‌شن! این کوسه‌ها سرعت رشد خیلی بالایی دارن و از قابلیت‌های ویژه‌تری نسبت به کوسه‌های معمولی برخوردار شدن. البته کوسه‌های آزمایشگاهی امکان استفاده از اکسسوری‌ها یا پت‌ها رو ندارن و فقط به توانایی‌های خودشون وابسته‌ان.
تا اینجای کار فهمیدیم که بازی Hungry Shark Evolution از لحاظ قابلیت‌ها هیچ چیزی کم نذاشته و تمام تلاشش رو کرده که بازیکن رو تو بازی نگه‌داره. پس حالا وقتشه که ببینیم گیم‌پلی بازی چطوریه و آیا به اندازه کافی جذاب هست یا نه؟

گیم‌پلی بازی Hungry Shark Evolution

هدف کلی بازی کوسه گرسنه بزرگ کردن کوسه‌هاست. هرچی که کوسه‌هاتون بزرگ‌تر باشن، پول بیشتری به جیب می‌زنین و زودتر پیشرفت می‌کنین. بازی به صورت سشنی اجرا میشه و باید سعی کنین تا جای ممکن زنده بمونین و امتیاز جمع کنین. عمر کوسه شما با جلو رفتن توی بازی تموم میشه و برای همین لازمه به طور مدام بهش غذا برسونین. مرز زمین بازی چپ و راست نمایشگر و کف اقیانوسه که می‌تونین از طریق نقشه چکش کنین. یکی از قابلیت‌های بازی Hungry Shark Evolution که باعث میشه با سرعت بیشتری امتیاز بگیرین، کمبو زدنه؛ کمبو یعنی چند تا ماهی رو پشت سر هم بخورین تا امتیازتون ۲، ۴، ۶ یا ۸ برابر بشه! این قابلیت اسمش Multiplier هست و همه کوسه‌ها ازش برخوردارن. علاوه بر این، هر کوسه بسته به سطحش یه کمبوی مخصوص به خودش داره که می‌تونه امتیازای شما رو به صورت نجومی بالا ببره. بنابراین سعی کنین از کوسه‌های قوی استفاده کنین تا سریع‌تر رکورد بزنین.
گیم‌پلی بازی Hungry Shark Evolutionعلاوه بر زنده موندن، هدف‌های دیگه‌ای هم برای این بازی تعریف شده تا حوصله بازیکن‌ها سر نره. هدف‌هایی مثل ماموریت‌های جداگانه هر کوسه، گنج‌های مخفی و مینی‌گیم‌ها که بازی رو سرگرم‌کننده‌تر می‌کنن. مینی‌گیم این بازی اینطوریه که باید با توپ ۵ بار پشت سر هم هد بزنین!
در آخر باید بگیم که کنترلرهای این بازی هم با تاچ گوشی هماهنگن و هم می‌شه طوری تنظیم‌شون کرد که با تکون دادن موبایل کوسه رو حرکت بدن.

دانلود بازی Hungry Shark Evolution

بازی Hungry Shark Evolution هم توی اپ استور و هم گوگل پلی به صورت رایگان در دسترسه و می‌تونین بدون پرداخت هیچ پولی دانلود و نصبش کنین. برای اجرای این بازی روی گوشی‌های اندرویدی باید سیستم‌عامل ۵ یا بالاتر داشته باشین. در مورد آیفون و آیپد هم حداقل نیاز به iOS 8.0 دارین تا بازی روی دستگاه‌تون نصب بشه. کوسه گرسنه دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ایه که می‌تونین باهاش الماس و سکه بخرین و کوسه‌ها رو آپگرید کنین. وسط این بازی یه سری تبلیغات پخش می‌شه که خیلی جالب نیست ولی عوضش با تماشا کردن اونا می‌تونین بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای الماس و سکه جایزه بگیرین! در آخر هم بگیم که این بازی نیاز به اینترنت نداره و کاملاً آفلاینه.

نظر نهایی

گیم‌پلی بازی خیلی جذابه و شما رو تشویق می‌کنه که دنبال کوسه‌های بزرگ‌تر برین و امتیازتون رو بالا ببرین. اما وقتی به قوی‌ترین کوسه رسیدین از اونجا به بعد کمی خسته‌کننده می‌شه و جذابیت خاصی نداره که شما رو تو بازی نگه‌داره. گنج‌ها و پیدا کردن‌شون هم بخش هیجان‌انگیز ماجراست که در ترکیب با ماموریت‌ها می‌تونه شما رو ساعت‌ها مشغول خودش کنه. اما یکی از نکات منفی بازی اینکه که جمع کردن همه کوسه‌ها خیلی زمان‌بره و ممکنه صبر گیمرهای عجول رو لبریز کنه. علاوه بر اون گرافیک و موزیک بازی خیلی خفن نیست و احتمالاً مجبور شین بعد از چند دور صداش رو قطع کنین. در کل بازی Hungry Shark Evolution در سبک خودش خوب عمل کرده و به عنوان یه بازی موبایلی با کیفیت و آفلاین بدون نیاز به هزینه، ارزش نصب کردن رو داره.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.