معرفی بازی Walking Dead: Road to Survival

پارسا فراتی
25 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بررسی بازی امروز به طرفدارای سریال طولانی و جذاب واکینگ دد اختصاص داره. اگه مثل من جزو دنبال‌کننده‌های پرو‌پاقرص دنیای زامبی هستین و این سریالو تا آخر دیدین، معرفی بازی Walking Dead: Road to Survival قراره خیلی بهتون بچسبه! تو این بازی می‌تونین نقش کاراکترهای اصلی فیلم مثل میشون، ریک و دریل رو بازی کنین و با سلاح‌های مخصوص هر کاراکتر با دشمنای سریال و زامبی‌ها درگیر بشین. این بازی تو سبک گیم‌های استراتژیک نوبتی RPG و مخصوص موبایل ساخته شده و کاملاً براساس رمان اصلی واکینگ دد نوشته رابرت کرکمنه. پس امروزم با معرفی بازی Walking Dead: Road to Survival همراه موبونیوز باشین تا بخش‌های مختلف این بازی رو از نظر گیم‌پلی و گرافیک بررسی کنیم و ببینیم شکار زامبی به سبک ریک گرایمز چه حسی داره!

بازی Walking Dead: Road to Survival؛ با دریل دیکسون به جنگ زامبی‌ها بروید!

بازی Road to Survival‌ توسط کمپانی Scopely ساخته شده و یه بازی نوبتی سبک RPG هستش که توش همه چیز به استراتژی شما برای مقابله با زامبی‌ها بستگی داره. قبلاً یکی از بازی‌های معروف این کمپانی به نام بازی Stumble Guys رو هم براتون معرفی کردیم که یه چیزی تو مایه‌های نسخه موبایلی فال گایزه و تو سبک بتل رویال طراحی شده. اما علاوه بر این، بازی‌های معروفی مثل Star Trek و Marvel Strike Force هم توسط کمپانی اسکوپلی ساخته شدن که همه‌شون ریت‌های بالای ۴.۰ توی گوگل‌پلی دارن. بنابراین خیال‌تون از سازنده‌های بازی راحت باشه، چون قراره یه تجربه فوق‌العاده خون‌آلود و خشن براتون شبیه‌سازی کنن.

بازی Walking Dead: Road to Survival

تو این بازی شما می‌تونین با شخصیت‌های مهم داستان واکینگ دد مثل ریک، دریل، میشون، جیزز و خیلی‌های دیگه بازی کنین. به علاوه این امکان رو هم دارین تا با کاراکترهای منفی‌ای مثل فرماندار، دوایت و نیگان شرور مقابله کنین و حداقل تو بازی شکست‌شون بدین! اما هدف اصلی بازی زنده موندن از دست زامبی‌هاست که همه جا هستن و از هر فرصتی برای حمله کردن بهتون استفاده می‌کنن.

بررسی داستان بازی Walking Dead: Road to Survival

سریال واکینگ دد تو فصل آخرش نشون داد که این دنیا هیچ حد و مرزی نداره و قراره کلی داستان جدید پر از خون‌ریزی، زامبی، خیانت، دوستی و فداکاری در ادامه‌ش ساخته بشه. تو این فاصله خیلی از طرفدارای سریال سراغ بازی‌های ویدیویی رفتن تا با کشتن زامبی خودشون رو تو فضای آخر‌الزمانی داستان غرق کنن. بازی Walking Dead: Road to Survival ترکیب فوق‌العاده‌ای از کامیک‌بوک و سریال رو کنار هم گذاشته و با بکارگیری کاراکترهای محبوبی مثل میشون، جذابیت بازی رو برای طرفدارای دوآتیشه چند برابر کرده. البته این شخصیت‌ها بیشتر مثل پلیر مهمان وارد بازی می‌شن و اینطوری نیست که کل داستان به سرنوشت اون‌ها گره خورده باشه. به این ترتیب هم ساختار بازی حفظ میشه و هم دنیای واکینگ دد برای کسایی که سریال رو کامل ندیدن لو نمیره.

بررسی داستان بازی Walking Dead: Road to Survival

شما توی بازی نقش یه بازمانده آخرالزمانی رو دارین که کم کم با بازمانده‌های دیگه آشنا میشه و تیم شکار زامبی تشکیل میده. بعد از راهنمای اولیه بازی، داستان شما از وودبری شروع میشه؛ شهری که اولین دشمن‌تون یعنی فرماندار اونجا رو تحت سلطه خودش گرفته و داره با سواستفاده از قدرت در نقش نجات‌دهنده اهال شهر سود می‌بره. اگه سریال رو دیده باشین می‌دونین که تو شهر Woodberry اتفاقای جالبی نمیوفته. البته کاراکترای منفی مثل همین فرماندار نقش‌شون تو بازی کاملاً مشخصه و اینطوری نیست که بدون دیدن سریال نتونین اتفاقای بد رو حدس بزنین. از اینجای بازی به بعد باید منابع‌تون رو گسترش بدین، کاراکتر بسازین و خودتون رو آماده مبارزه با دشمن کنین. برخلاف خیلی از بازی‌های گوشی موبایل که توش همه چیز از پیش تعیین‌شده‌ست، تو Road to Survival کنترل بازی دست خودتونه و می‌تونین شهر رو اونجوری که می‌خواین بسازین. البته این تصمیم‌ها تو خط داستانی تأثیر می‌ذاره و عواقبش پای خودتونه! مثلاً تو بخشی از داستان، بازی از شما می‌خواد که تصمیم بگیرین آیا می‌خواین به یه بازمونده کمک کنین یا نه؟ اینکه تصمیم بگیرین بهش کمک کنین یا بکشینش می‌تونه نتیجه اتفاقات چند مرحله بعد رو تحت تأثیر قرار بده و به مبارزه‌های متفاوتی ختم بشه.

بررسی بازی Walking Dead: Road to Survival از لحاظ خط داستانی

بنابراین به نظر می‌رسه داستان کلی بازی به اندازه کافی جذاب باشه که طرفدارای گیم‌های آخرالزمانی زامبی‌محور رو به خودش وفادار نگه داره. اگه تو سریال از منفجر کردن کله زامبیا با تفنگ و چوب بیس‌بال لذت می‌بردین و دل‌تون می‌خواست خودتونم اینکارو انجام بدین، باید بگم سراغ بازی درستی اومدین.

بررسی گیم پلی بازی Walking Dead: Road to Survival

در کنار داستان قوی که بیشترش رو مدیون کامیک‌بوک‌های اورجینال واکینگ دده، گیم‌پلی Road to Survival هم حرف‌های زیادی برای گفتن داره. تو فضای اصلی بازی که به اسم Wasteland می‌شناسیمش، مبارزه‌های زیادی با زامبی‌ها در جریانه که باید با چنگ و دندون خودتون رو ازشون نجات بدین. اما طبق داستان، زامبی‌ها تنها دشمن‌های شما نیستن و بدترین مبارزه‌هاتون رو با آدم‌ بدها دارین. مثل هر بازی استراتژیک دیگه‌ای، هر کاراکتر یه سری مشخصات داره که نقاط قوت و ضعف و قابلیت‌های خاصش رو نشون میده. تو هر مبارزه شما به صورت نوبتی حمله انجام میدین و اگه حمله‌تون هیت (ضربه) بالایی داشته باشه دشمن آسیب می‌بینه و می‌میره. بازی برای تعیین قدرت ضربه‌ی هر حمله از الگوریتم سنگ کاغذ قیچی استفاده می‌کنه که خیلی هوشمندانه نیست و می‌تونست با تاس باشه.

بررسی گیم پلی بازی Walking Dead: Road to Survival

کار شما تو بازی فقط مبارزه نیست، بلکه باید محل زندگی‌تون رو با استراتژی‌های درست بسازین و نیرو پرورش بدین. پس تو ویستلند بگردین و با جمع‌آوری منابع مختلف پایگاه‌تون رو قوی‌تر کنین. با این کار پایگاه‌تون بزرگ‌تر میشه و می‌تونین بازمانده‌های بیشتری رو نجات بدین و ارتش قدرتمندتری داشته باشین. یادتون باشه که تو این بازی همه تصمیمات درهم‌تنیده‌ست و هر کاری که می‌کنین بدون اهمیت نیست.

یه نکته جالب در مورد بازی هم اینه که می‌تونین سلاح کاراکترای معروف رو بهشون بدین. مثلاً تفنگ پیستولی ریک گرایمز و کاتانای بزرگ میشون دقیقاً همون سلاح‌هایی هستن که این شخصیت‌ها تو بازی باهاش مبارزه می‌کنن. در مورد کنترلرهای بازی حرف زیادی برای زدن نداریم؛ چون بازی از نوع Turn base ‌هستش و تنها کاری که شما می‌کنین انتخاب گزینه‌هاست. البته این بازی قابلیت Auto Play و انتخاب تجهیزات رو هم بهتون میده که رو روان بودن گیم تأثیر خوبی داره. تو حالت خودکار اتوپلی، کاراکتر بدون نیاز به هیچ فرمانی از شما مبارزه می‌کنه و با عوض کردن سلاح‌ها و استفاده از قابلیت‌های ویژه هرکسی که جلوش بیاد رو می‌کشه.

به‌طور کلی گیم‌پلی واکینگ دد در حد یه گیم سبک نوبتی که برای انتخاب‌هاتون خط داستانی متفاوت تعریف می‌کنه خوب و راضی‌کننده‌ست.

بررسی بازی Walking Dead: Road to Survival از لحاظ گرافیک و صدا

بررسی بازی Walking Dead: Road to Survival از لحاظ گرافیک و صدا

گرافیک بازی به خوبی شما رو توی فضای یه دنیای آخرالزمانی و آشفته قرار می‌ده. جزئیات بازی به خوبی کار شده و حتی می‌تونین ترکیب گل و خون اطراف‌تون رو مشاهده کنین تا یادتون نره یه بازمانده تنها تو دنیای زامبیا هستین. متأسفانه به عنوان یکی از طرفدارای بازی‌های اوپن ورلد باید بگم که این بازی تو این سبک ساخته نشده و اجازه نمیده ساعت‌ها توی Wasteland گشت‌وگذار کنین و دنبال زامبی بگردین. اما در نوع خودش تجربه هیجان‌انگیزی از خون و خون‌ریزی براتون فراهم می‌کنه که بهتره بهش قانع باشین. سازنده‌های بازی تو طراحی کاراکترا هم کارشون رو عالی انجام دادن؛ به‌طوری که خیلی راحت می‌تونین نیگان رو با کت چرمی و چوب بیسبال معروفش شناسایی کنین. به نظر میاد اسکوپلی این شخصیت‌ها رو صرفاً برای خوشحال کردن طرفدارا تو بازی گذاشته که باید بگم این کارش خیلی خوب جواب داده!

صدای استفاده‌شده تو بازی Walking Dead: Road to Survival تجربه هدشات زامبی‌ها رو براتون واقعی‌تر می‌کنه و موزیک متن هم استرس و هیجان‌ رو تو رگ‌هاتون به جریان می‌ندازه.

نصب بازی Walking Dead: Road to Survival

بازی آنلاین Walking Dead با بیشتر از ۱۰ میلیون دانلود و ریت ۳.۸ داخل گوگل‌پلی و اپ‌استور در دسترسه و می‌تونین از لینک‌های زیر دانلودش کنین. این بازی رایگانه ولی دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ایه که اجازه می‌ده با کمی هزینه قابلیت‌های مختلف بازی رو خریداری کنین. به دلیل وجود الفاظ و صحنه‌های خشن، این بازی برای افراد بالای ۱۸ سال درجه‌بندی شده. با این حال خیلی از طرفدارای دنیای زامبی با این میزان از خشونت آشنا هستن و کسی نمی‌تونه با این محدودیت‌ها جلوشونو بگیره!

اگه گوشی اندرویدی دارین باید سیستم عامل ۴.۴ و بالاتر داشته باشین تا بازی روش اجرا بشه. اگر هم گوشی آیفون دارید، به آی‌او‌اس ۱۱ به بالا برای نصب بازی روی آيفون، آیپد و آیپد تاچ نیاز دارین.

حرف آخر

به لطف صحنه‌های خشن و کشت‌وکشتارهایی که تو بازی وجود داره، Road To Survival‌ توجه خیلی از طرفدارای زامبی آپوکالیپس رو به خودش جلب کرده. این بازی از لحاظ خط داستانی طبق کامیک‌بوک‌ها و سریال واکینگ دد پیش میره و می‌تونه برای بیننده‌های این مجموعه تلویزیونی خیلی جذاب باشه. از نظر گیم‌پلی حق انتخاب‌های زیادی تو بازی دارین و می‌تونین داستان رو با تصمیمات خودتون پیش ببرین و با عواقبش روبه‌رو شین. وجود شخصیت‌های مهم سریال مثل نیگان، ریک، فرماندار و میشون با همون ظاهر و سلاح‌های معروف‌شون به هیجان بازی اضافه کرده و باعث شده طرفدارای سریال به نصب بازی تحریک بشن. در کل پیشنهاد ما اینه که اگه عاشق بازی‌های زامبی‌محور هستین، به هیچ وجه Walking Dead: Road to Survival از دست ندین.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.