معرفی بهترین بازی های 2023 اپ استور اپل

پارسا فراتی
23 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کمپانی اپل همانند سال های گذشته، از بهترین برنامه‌ها و بازی های آیفون، آیپد و مک در آخرین ماه سال میلادی رونمایی کرد. دو سه هفته پیش بود که اپل نامزد های بهترین های سال 2023 اپ استور رو معرفی کرد و حالا برترین‌ها مشخص شدند. در این مقاله قراره درباره بهترین بازی های اپ استور، اطلاعات سازنده‌شون و خلاصه‌ای از ویژگی ها و امکانات این بازی‌ها براتون صحبت کنیم. یکی از نکات حائز اهمیت برای افرادی که محصولات و اخبار برند اپل رو در بیست سال گذشته دنبال می‌کردن اینه که اپ استور در سال 2008 فقط با وجود 500 برنامه و بازی معرفی شد و حالا و در سال 2023 این عدد به 1.8 میلیون برنامه و بازی رسیده که آمار جالبیه و نشون از محبوبیت زیاد این پلتفرم میده! اگه شما هم براتون جالبه که چه بازی های امسال تونستن بین میلیون ها بازی دیگه، جایزه بهترین بازی رو کسب کنن، با بررسی و معرفی بهترین بازی های 2023 اپ استور اپل همراه لوجیما باشید.

بهترین بازی iPhone

بهترین بازی انتخاب شده برای دستگاه های آیفون در سال 2023 بازی Honkai: Star Rail ساخته کمپانی COGNOSPHERE PTE. LTD از چین هست. این بازی با سبک نقش آفرینی نوبتی یا Turn Based داستان قهرمانی رو دنبال می‌کنه که در جهان های مختلف به دنبال شکست دادن و از بین بردن اعمال شرور این بازی یعنی Stellaron هست. بازی Honkai یکی دیگه از بازی های پرگرافیک و جذاب چینیه که با افکت های گرافیکی اغراق شده و پر زرق برق حس خوبی موقع بازی منتقل میکنه و تونسته توی مدت کوتاهی کاربرهای بسیار رو جذب خودش کنه و میتونه مثل بازی genshin Impact معیاری واسه سنجش قدرت گرافیکی گوشی های باشه! این بازی نیازمند iOS 11 به بالا هست و نیاز به 3.6GB فضای خالی داره.

بهترین بازی آیفون

بهترین بازی iPhone

بهترین بازی iPad

بهترین بازی انتخاب شده در قسمت دیوایس های آیپد اپل در سال 2023 بازی Lost in Play ساخته کمپانی Snapbreak Games هست. این بازی که در سبک ماجراجویی و معمایی هست اولین بار برای پلتفرم های Microsoft Windows, macOS و Nintendo Switch در سال 2022 عرضه شد و سپس نسخه iOS و اندروید اون در سال 2023 به بازار عرضه شد. این بازی تک نفره هست و باید به خواهر و برادر بازی کمک کنید تا راه خونه رو پیدا کنن و از هیولایی که دنبالشون هست، فرار کنن! بازی Lost in Play یه گرافیک کارتونی جذاب و ساده داره و اگه به انیمیشن های پیکسار و دیزنی علاقه دارید، گرافیک بازی میتونه شما رو به وجد بیاره! این بازی نیازمند iOS 11 به بالا هست و حدود 849.8 مگابایت از فضای ذخیره سازی iPad رو درگیر میکنه.

بهترین بازی iPad

بهترین بازی آیپد

بهترین بازی Mac

بهترین بازی عرضه شده در سال 2023 برای مک بوک ها و iMac های اپل، بازی Lies of P از کمپانی NEOWIZ هست. این بازی برای پلتفرم های مختلفی مثل Xbox One, Xbox Series X/S, Windows, PlayStation 4 و PlayStation 5 هم عرضه شده و در سبک اکشن نقش آفرینی می‌باشد. بازی تقریبا یه Souls Like یا بازی شبیه به سری Souls شرکت From Software که داستان پینوکو رو از زاویه ای جدید روایت میکنه و یه دنیای تاریک و قرون وسطایی رو با ربات و تکنولوژی های جدید ترکیب کرده و یه تجربه جالب و سخت و طاقت فرسا رو به شما عرضه میکنه. اگه از طرفداران بازی bloodbourne هستید ولی PS4 یا PS5 نداشتید، با نصب و بازی کردن Lies of P میتونید یه تجربه مشابه رو داشته باشید. سخت افزار موردنیاز این بازی مک های اپل با تراشه M1 و نسخه های به‌روز تر و بعدی این تراشه می‌باشد. همچنین برای نصب این بازی نیازمند macOS 13.0.0 به بالا و حدود 60 دلار ناقابل هستید.

بهترین بازی مک بوک

بهترین بازی Mac

بهترین بازی آرکید 2023 اپ استور

بهترین بازی منتخب در این قسمت به Hello Kitty Island Adventure می‌رسه که توسط کمپانی Sunblink ساخته شده. این بازی که برگرفته از دنیای بزرگ شخصیت Hello Kitty ساخته شده، در سبک بازی های شهرسازی و استراتژی محور قرار میگیره (البته برای کودکان) و شما باید به کمک کیتی و دوستانش جزیره مخصوص رو که شکوه خودش رو از دست داده بازسازی کنید و اون رو دوباره به اوج برسونید! شما برای نصب این بازی به iOS 13.5 به بالا نیاز دارید. حجم این بازی 1.4 GB هست و برای رده سنی کودکان منتشر شده.

بهترین بازی آرکید 2023 اپ استور

بهترین بازی آرکید 2023 اپل

اضافه شدن Cultural Impact به برترین های اپ استور

یکی دیگه از نکات بهترین های امسال اپ استور اضافه شدن بخش Cultural Impact یا همون تاثیر فرهنگی است. اپل علاوه بر بررسی بهترین برنامه ها و بازی های دستگاه های مختلف مثل گوشی آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و اپل TV، امسال 5 برنامه یا بازی دیگه رو به این دسته‌بندی تحت عنوان تاثیر فرهنگی اضافه کرده. گروه App Store Editors یا همون سردبیران اپ استور از برنامه‌ها یا بازی های منتخب که در جهت آموزش مثبت همراه با سرگرمی خلاقانه ساخته شدن، تحت عنوان دسته‌بندی تاثیرات فرهنگی یاد کردن. منتخبین این قسمت اپلیکیشن هایی هستن که کاربران رو در محیطی فراگیر و قابل فهم تشویق به یادگیری مفاهیم آموزشی کردن.

بازی Pok Pok | Preschool Games

یکی از برترین های بخش تاثیر فرهنگی بازی Pok Pok | Preschool Games از کمپانی Pok Pok بوده است. این برنامه برای گروه سنی کودکان ساخته شده است و نیازمند iOS 12.3 به بالا برای اجرای اون هستید. حجم این برنامه 672.2 مگابایت هست و تداعی‌گر اتاق بازی دیجیتال برای کودکان می‌باشد. در این بازی، اهداف آموزشی لابه‌لای سرگرمی و عناصر گیمیفیکیشن به کودکان انتقال داده می‌شود. همچنین کودکان می‌تونن از طریق آزمون و خطا مسائل مختلف رو یاد بگیرن و تجربه کنن. همچنین به دلیل استفاده کودکان و نگرانی والدین، داخل این برنامه هیچ‌گونه پرداخت و تبلیغی نمایش داده نمی‌شود. این برنامه دوره هفت روزه رایگان رو در اختیار کاربران میزاره و پس از اون باید اشتراک ماهیانه 6.99 دلاری اون رو تهیه کنید.

بازی Pok Pok | Preschool Games

بازی Proloquo

منتخب بعدی در بخش تاثیر فرهنگی بازی Proloquo ساخته کمپانی AssistiveWare هست. برنامه Proloquo در جهت تعلیم ارتباطات و یادگیری مسائل روابط عمومی برای افرادی که ناتوانی در صحبت کردن دارن، ساخته شده. برای اجرای این برنامه حداقل به iOS 15.0 و 430.4 مگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارید. به لطف طراحی فوق‌العاده و پویای این برنامه، کابران می‌تونن در گروه های سنی مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنن. اشتراک ماهیانه این برنامه 9.99 دلار هست و اشتراک سالیانه اون رو می‌تونید با 99.99 دلار بدست بیارید. این برنامه یکی از ابزار های کاربردی برای مربیان و والدین این افراده و می‌تونه کمکی بزرگی در راستای تعلیم و تکلم بهشون بکنه.

بازی Proloquo 

بازی Too Good To Go

برنامه بعدی که به عنوان بهترین برنامه برای مقابله با بحران از بین رفتن مواد غذایی و اسراف اونا در سطح جهانی است، برنامه Too Good To Go از کمپانی Too Good To Go می‌باشد. این برنامه رتبه ششم در دسته‌بندی خوراک و نوشیدنی اپ استور رو داره و برای نصب اون به iOS 14.0 به بالا و 57.5 مگابایت فضا نیاز دارید. این برنامه با ارائه راه های جایگزین به رستوران ها و دیگر فعالان این صنعت مانع از دور ریختن مواد غذایی قابل مصرف می‌شود. به گفته مدیر عامل شرکت Too Good To Go کاربران می‌تونن وعده های غذایی مورد نیاز خودشون رو با استفاده از تخفیف به دست افراد نیازمند برسونن.

بازی Too Good To Go

بازی Unpacking

بازی بعدی که به عنوان برترین های بخش تاثیر فرهنگی انتخاب شده، بازی Unpacking از کمپانی Humble Bundle هست. این برنامه رتبه چهارم رو در دسته‌بندی تفننی اپ استور داره و برای نصب اون حداقل به iOS 14.0 و 575.4 مگابایت فضا نیاز دارید. این بازی برای بازه سنی 4 سال به بالا طراحی شده و در این بازی شما باید بسته های اثاثیه رو باز کنید و اونها رو در خونه جدیدتون بچینید (البته به طراحی خودتون). با باز کردن بسته ها اطلاعات بیشتری درباره شخصیت اصلی کسب می‌کنید و باهاش بیشتر آشنا می‌شید. هدف این برنامه این هست که با آنباکس کردن اثاثیه منزل باعث ایجاد آرامش کاربر بشه و حس خوبی رو بهش منتقل کنه. قیمت این برنامه 9.99 دلار هست و بعد از پرداخت اون می‌تونید شروع به چیدمان منزل جدیدتون بکنید.

بازی Unpacking 

بازی Finding Hannah

آخرین و برترین اپلیکیشن بخش تاثیر فرهنگی، بازی Finding Hannah ساخته کمپانی Fein Games GmbH هست که برای نصب به iOS 10.0 به بالا و 125.7 مگابایت فضا نیاز دارید. این بازی به شما اجازه میده که داستان شخصیت اصلی یعنی هانا رو دنبال کنید و به شناخت شخصیتی اون در میان مادر، مادربزرگ و به عنوان یک خانم و در ابتدای بازی به عنوان یک دختر، پی ببرید. در راه داستان هانا، باید با دعوا های خانوادگی، پیدا کردن اشیاء مخفی شده، شناخت خصوصیات شخصیتی بقیه کاراکترها و باز کردن قفل صحنه های جدیدتر دست‌ و پنجه نرم کنید. نصب این برنامه رایگان هست اما برای بازی کامل باید مبلغ 3.99 دلار پرداخت کنید!

بازی Finding Hannah

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.