چه زمانی باید باتری مک بوک را عوض کنیم؟

پارسا فراتی
28 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

چک کردن میزان سلامت باتری مک بوک‌ها یا دیوایس‌های مبتنی بر پلتفرم macOS یکی از آسان‌ترین کارهای ممکن است. در ادامه مطلب، نحوه انجام این کار را با هم مرور کرده و متوجه خواهیم شد چه زمانی باید نسبت به تعویض باتری دستگاه اقدام کنیم.

مک بوک‌های مدرن و جدید اپل از باتری‌های پیشرفته‌ای برخوردار هستند که عمر مفید زیادی دارند؛ اما با تمام این تفاسیر، این قطعات فیزیکی باز هم یک محصول مصرفی به حساب می‌آیند. بیایید با هم مراحل چک کردن میزان سلامت باتری مک بوک‌ها را با هم مرور کنیم.

چگونه سلامت باتری مک بوک را چک کنیم؟

  1. وارد اپلیکیشن System Settings شوید.
  2. از منوی سمت چپ گزینه Battery را انتخاب کنید.
  3. حالا مانند تصویر زیر از قسمت روبروی بخش Battery Health روی آیکون i کلیک کنید.
  4. به این ترتیب در صفحه جدیدی که باز می‌شود، وضعیت فعلی باتری شما به نمایش گذاشته می‌شود.
  5. همچنین در قسمت زیرین آن، درصد ظرفیت باقی مانده از باتری دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.
1.jpg
2.jpg

برای مشاهده تعداد سایکل شارژ شدن باتری می‌توانید مسیر Settings> General> About> System Report> Power> Health Information را چک کنید.

چه زمانی باید باتری مک بوک را تعویض کنیم؟

زمانی که ظرفیت باتری به پایین‌تر از ۸۰ درصد رسید، باید این کار را انجام دهید. همچنین اگر پیغام خطای وضعیت باتری را دریافت کردید یا دستگاه به مقدار نیاز شارژ نگه نمی‌دارد، یعنی موعد تعویض باتری آن فرا رسیده است.

زمانی که وضعیت باتری دستگاه شما خوب نباشد، در قسمت Battery Condition توضیحاتی را در این خصوص مشاهده خواهید کرد و به این ترتیب، عملکرد کلی مک بوک تحت تأثیر قرار گرفته و ممکن است با شات داون شدن‌های متوالی مواجه شوید.

اپل گفته است که بسیاری از مک بوک‌های جدید به نوعی طراحی شده‌اند که تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری، بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند و در این حالت همه چیز نرمال خواهد بود. اگر ظرفیت باتری به کمتر از ۸۰ درصد برسد، کم کم متوجه ایرادات مختلف خواهید شد که روی عملکرد دستگاه تأثیر می‌گذارد.

در کشور آمریکا، تا ۱ سال شما می‌توانید از خدمات وارانتی تعویض باتری استفاده کنید یا با خریداری سرویس Apple Care، از این خدمات بهره ببرید. اما اگر دوره وارانتی دستگاه به پایان رسیده باشد، ‌بین ۱۵۹ تا ۲۴۹ دلار باید برای تعویض باتری هزینه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.